מתכון מיוחד לאורז עם שמן זית

אורז הוא מזון בסיסי במקומות רבים בעולם. אורז הוא גם אחד המרכיבים הפופולריים ביותר במטבחים רבים. ניתן להגיש עם רטבים, תבלינים או ירקות שונים בהתאם לאזור בו הוא נאכל.

ישנן דרכים רבות לבשל אורז, אך בדרך כלל הוא מבושל במים או מאודה עד שהוא סופג את כל הנוזלים והופך למרקם רך ונימוח. ניתן לבשל את האורז עם סוגים שונים של נוזלים כמו מים, מרק או יין. יש אנשים שמבשלים אורז גם על ידי הרתחתו עם דגנים אחרים כמו שעורה או קינואה לתוספת טעם ומרקם.

דרך נוספת שבה אנשים מכינים אורז היא על ידי הוספת שמן לסיר בזמן בישולו. זה נותן לאורז טעם עשיר שיתאים לטעמים אחרים

זהו מאכל מרוקאי מסורתי המוגש עם בשר או עוף. בדרך כלל אוכלים אותו עם לחם והוא מאוד פופולרי באזור המגרב.

המצרכים הם:

– 3 כוסות אורז (גרגר ארוך)

– 2 כפות שמן זית

– 1/2 כפית מלח

– 4 כוסות מים

– 1 כפית כמון טחון

– 1 כפית פפריקה (או אבקת צ’ילי)

– 4 כפות עלי כוסברה (כוסברה) קצוצים

יש לשטוף את האורז ולאחר מכן להשרות במים למשך 20 דקות. לאחר מכן, יש לנקז אותו ולהכניס לסיר עם מספיק מים לכסות אותו. יש להביא לרתיחה, לאחר מכן להפחית את האש לנמוכה ולכסות את הסיר. האורז יתבשל כ-20 דקות או עד שהוא רך.

אורז הוא אחד מאבני היסוד החשובים ביותר בתזונה של אנשים רבים, ולכן המתכון הזה מושלם למי שמחפש להגדיל את צריכת המזון המזין הזה.

יתרונות בריאותיים של אורז

אורז הוא אחד מפריטי המזון הפופולריים ביותר בעולם. זהו מקור מצוין לפחמימות, חלבון וסיבים. היתרונות של אורז אינם מוגבלים רק לתזונה. יש לו גם סגולות רפואיות רבות שהופכות אותו למזון מושלם עבור אנשים הסובלים ממצבים בריאותיים שונים.

יש אנשים המאמינים שאורז יכול לעזור לשפר את מצבם הבריאותי בעוד שאחרים חושבים שהוא עלול להזיק להם. אורז הוא בהחלט לא פריט מזון בגודל אחד שמתאים לכולם מכיוון שלסוגים שונים יש ערכים תזונתיים שונים וסגולות רפואיות שמועילות לקבוצות שונות של אנשים.

אורז הוא מקור טוב לפחמימות, סיבים וויטמינים מקבוצת B. הוא גם מקור מצוין לנוגדי חמצון ומינרלים כמו מגנזיום, סלניום, אבץ וזרחן.

אורז הוא מזון בסיסי חשוב עבור אנשים רבים ברחבי העולם. אורז מספק כמות משמעותית של קלוריות למי שלא אוכל בשר או דגים.

אורז הוא מקור מצוין לסיבים מסיסים ולא מסיסים כאחד, שיכולים לעזור לשפר את בריאות העיכול ולהפחית את רמות הכולסטרול בדם.

אורז עשיר גם בויטמין B1 (תיאמין), ויטמין B3 (ניאצין) וויטמין B6 (פירידוקסין).

עגלת קניות

הצטרפו למועדון הלקוחות

ללא עלות*

*בקנייה מעל 300 ₪

לקבלת קוד קופון והצטרפות מלאו את הפרטים:

הצטרפו למועדון הלקוחות

ללא עלות*

*בקנייה מעל 300 ₪

לקבלת קוד קופון והצטרפות מלאו את הפרטים:

×
דילוג לתוכן